Logo papendrechtsnieuwsblad.nl


Jolanda Faro.
Jolanda Faro. (Foto: PR)

Vakantietips voor jou

  Column

Papendrecht - Kom jij na de vakantie ook altijd een paar kilo zwaarder terug dan toen je wegging?

Dan zijn dit mijn vakantietips voor jou:

Tip 1 - Probeer je zoveel mogelijk te houden aan je normale ritme van 3 keer per dag eten: ontbijt, lunch en diner. Dit voorkomt dat je ongemerkt de hele dag eet, en misschien wel meer dan je wilt. Ontbijt niet elke ochtend met broodjes maar kies ook eens voor fruit of een roerei.

Tip 2 - Maak slimme keuzes. Een waterijsje in plaats van schepijs van de Italiaan. Een stuk watermeloen in plaats van een schaaltje chips. Zorg voor gezonde snacks voor als je onderweg bent of op het strand ligt. Rauwkost, fruit, kleine tomaatjes, een gekookt eitje of wat ongebrande, ongezouten noten.

Tip 3 - Eet met mate. Wees niet te streng voor jezelf, want dat houdt niemand vol. Zorg dat je porties niet te groot zijn en dat dit niet te veel afwijkt van de hoeveelheid die je normaal eet. Kies alleen voor een hoofdmaaltijd van gegrild vlees of gegrilde vis met veel groente, als je uit eten gaat. Neem eventueel een salade vooraf en geen dessert maar koffie of thee na. Bestel zelf geen frietjes, maar biets er een paar van een ander...

Tip 4 - Drink veel water (in plaats van veel alcohol). Begin je dag met een paar glazen water en drink voor elke maaltijd een glas water. Neem altijd een flesje water mee als je onderweg bent of naar het strand gaat.

Tip 5 - Blijf in beweging. Wandelen, fietsen, waterfietsen, kanoën, surfen, tafeltennissen, badmintonnen, frisbeeën… Doe het gezellig samen met je gezin of vakantiegenoten. Leuke vakantieactiviteiten die nog gezond zijn ook.

En mocht dit allemaal niet lukken: dan kun je in september altijd nog aansluiten bij het levensstijl programma Fight to get Fit!

www.fitenfun.eu

Reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox