Het nieuwe logo en de website van winkelpark De Meent worden gelanceerd (foto: Nanda van Heteren)
Het nieuwe logo en de website van winkelpark De Meent worden gelanceerd (foto: Nanda van Heteren) (Foto: Nanda van Heteren)

Nieuw gezicht De Meent

Door: Nanda van Heteren

Nieuw logo en website

De Meent heeft een nieuw gezicht gekregen. De Papendrechtse burgemeester Aart-Jan Moerkerke (VVD) onthulde het nieuwe logo en de nieuwe website van winkelpark De Meent dinsdagavond in de Papendrechtse Raadzaal. De Coöperatie Centrum heeft hiermee als doel de uitstraling en aantrekkingskracht vergroten. Met deze lancering is een nieuwe fase van de aanpak van De Meent ingegaan.

PAPENDRECHT – Burgemeester Moerkerke: ,,Ruim drie jaar geleden was ik net benoemd tot burgemeester van Papendrecht. Op dat moment vonden er op het Marktplein festiviteiten plaats. Ik baalde toen als een stekker dat ik daar niet bij kon zijn om kennis te maken met Papendrechters. Toen ik hier kwam, zag ik het winkelcentrum al als prachtige plek. Het was toen al het pareltje van Papendrecht en dat is het nog steeds. Ook is De Meent alleen nog maar gegroeid. Zo hebben we een aantal veranderingen meegemaakt in de vorm van gratis parkeren, het keurmerk veilig ondernemen, nog meer evenementen op het Marktplein, het bruist meer en is prachtig om te zien hoe het gaat met de samenwerking die we hebben." Voorzitter Coörperatie Centrum Fred Lingen over het nieuwe logo en website: ,,We hebben behoefte aan een betere presentatie van het centrum, online en offline. We moeten bestaande klanten vasthouden en nieuwe klanten verleiden om het winkelcentrum te bezoeken. Dat is een forse opgave die alleen met een intensieve samenwerking tussen ondernemers, eigenaren en gemeente kans van slagen heeft." Centrummanager Robert van Campenhout vult aan: ,,Je moet zorgen dat je constant in gesprek blijft met alle partijen om de aantrekkelijkheid van het centrum te vergroten. Het organiseren van grote en kleine evenement, leuke verkoopacties en vooral het ondersteunen van goede initiatieven zijn noodzakelijk, zodat het centrum aantrekkelijker wordt en vooral ook blijft." De organisatie geeft aan dat het nieuwe loge en de website 'vooral de vindbaarheid en herkenbaarheid moeten vergroten'. Ook is de Coörperatie Centrum in gesprek met andere partijen om dit te bereiken. ,,Wij weten dat een nieuw logo en website slechts een begin is. Om nieuwe klanten aan te trekken, is een prettige beleving van het centrum nodig. Bezoekers moeten het fijn vinden om naar het centrum te komen en ook daar zo lang mogelijk te verblijven. Wij zijn als coörperatiebestuur blij met de inzet van de winkelierswerkgroep om ideeën te ontwikkelen voor een beter en aantrekkelijk centrum. Het idee van vernieuwen van het logo en website kwam ook uit deze werkgroep. De Coörperatie heeft vervolgens de benodigde budgetten beschikbaar gesteld. We zien die betrokkenheid van ondernemers graag groeien. Daar zijn alle ondernemers ook bij gebaat," aldus de organisatie. Het gebied heet niet meer winkelcentrum De Meent, maar winkelpark De Meent. De organisatie heeft hiervoor gekozen, er ' zijnoveral winkelcentra en zij wilden iets verzinnen dat anders dan anders was'.

Meer berichten