Logo papendrechtsnieuwsblad.nl


Jolanda Faro: Fight to get Fit (9)

Eén van de opdrachten die de deelnemers van het Fight to get Fit programma mee naar huis krijgen, is het bijhouden van een eetverslag. Gedurende drie dagen hou je precies bij wat je eet en drinkt. En vooral ook hoeveel.

Wat mij hierbij opviel was dat deze opdracht niet door iedereen werd uitgevoerd. Het verslag was niet gedetailleerd genoeg bijgehouden, of soms helemaal niet.

De reden hiervan was veelal dat men het die week te druk had gehad. Om het verslag in te vullen, maar ook om een gezond en evenwichtig eetpatroon aan te houden!

Dat een gezondere levensstijl aanleren best wat tijd en energie kost, is wel duidelijk. Tijdwinst behalen lijkt dus zeker belangrijk. Wat hierbij kan helpen is het maken van een planning.

Trek je in het weekend even een half uurtje terug en pak je agenda erbij. Prik eerst een moment om te ontspannen. Een avondje film of middagje sauna. Regel oppas voor de kinderen of de hond.

Dan een moment om extra te bewegen. Op de fiets naar je werk, lopend naar de winkels, naar het strand of bos met wederhelft en kids.

Tot slot een boodschappenlijst: je hoeft niet precies te plannen wat je maandag of dinsdag gaat eten, maar je kunt er wel voor zorgen dat er voor een aantal dagen groente, fruit, vlees en vis in huis is. Iets maken met voorgesneden roerbakgroente en blokjes kipfilet is altijd nog gezonder dan friet halen. En sneller klaar ook.

Maak een dubbele portie verse soep of pastasaus en vries dit in. Dan heb je op een drukke doordeweekse dag snel iets gezonds op tafel.

Zaken die je je alleen maar voorneemt, daar komt meestal niets van. Zet ze wekelijks in je agenda en dan zal blijken dat je meer tijd hebt dan je dacht!

www.fitenfun.eu

Reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox